Dieta dla dzieci szkolnych

Dzieci w wieku szkolnym powinny dobrze się odżywiać, aby zdrowo rosnąć i mieć siły do nauki. Koniecznie powinny one jeść piec posiłków dziennie, bogatych w węglowodany i białko oraz witaminy i minerały. Ważne jest też to, aby dzieci jadły śniadanie przed wyjściem do szkoły i drugie śniadanie w szkole, a w domu obiad, podwieczorek i kolację. Na śniadanie mogą zjeść płatki z mlekiem i orzechami, na drugie śniadanie banana i jabłko, na obiad ryż z leczo, na podwieczorek ciastka zbożowe i pomarańczę, a na kolację kanapki z masłem orzechowym. Można tez stworzyć inny jadłospis, na przykład kanapki z pomidorem na pierwsze śniadanie, jagodzianka na drugie, zupa jarzynowa na obiad, surówka z marchwi, jabłka i pestek słonecznika na podwieczorek oraz jajecznica na kolację. Jeżeli dzieci uprawiają jakiś sport, powinny spożywać posiłek zaraz po treningu. W ten sposób najlepiej zregenerują się ich mięśnie. Dobrze też, aby dzieci unikały słodyczy, gazowanych napojów ora żywności konserwowanej i mocno przetworzonej. Są to bowiem rzeczy bardzo niezdrowe.

Witaj no moim serwisie poświęconym w całości medycynie! Mam nadzieję, że podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam wszystkie oparte są o moją wiedzę i doświadczenie zawodowe. Zapraszam do czytania i komentowania !

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: