Dieta na odporność

Jeżeli nasza odporność szwankuje, często zdarzają nam się katary czy choroby układu oddechowego lub też inne choroby zakaźne, powinniśmy zrobić coś, aby wzmocnić swoją odporność. Warto na pewno zacząć się racjonalnie odżywiać, spożywając dużo warzyw i owoców, zwłaszcza tych bogatych w witaminę C i cynk. Składniki te odnajdziemy w jabłkach, malinach, kiwi, cytrusach, marchwi, pomidorach, papryce, pietruszce, czosnku, cebuli, orzechach, a także w miodzie. Dobrze pamiętać również o tym, aby codziennie zjeść przynajmniej jeden ciepły posiłek. Sprzyja to bowiem podtrzymaniu odpowiedniej temperatury ciała, w której bakterie mają do niego mniejszy dostęp. Poza dietą, warto również pamiętać, aby jeździć na wakacje nad morze, gdzie powietrze jest przesycone jodem, co sprzyja podniesieniu odporności. Warto też chodzić na saunę i uprawiać sporty, to także powinno pomóc. Nie zaczynajmy jednak ćwiczyć, póki nie wydobrzejemy po chorobie. Wówczas bowiem możemy sobie bardzo zaszkodzić, zamiast pomóc, a tego przecież byśmy nie chcieli.

Witaj no moim serwisie poświęconym w całości medycynie! Mam nadzieję, że podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam wszystkie oparte są o moją wiedzę i doświadczenie zawodowe. Zapraszam do czytania i komentowania !

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: