Zalety błonnika pokarmowego

Człowiek, aby prawidłowo funkcjonować, potrzebuje odpowiedniej ilości kalorii, a także białka, węglowodanów, witamin, minerałów i błonnika pokarmowego. Błonnik jest to rodzaj cukru, który nie trawi się w ludzkich organizmach i w związku z tym pomaga oczyścić żołądek i jelita, a w związku z tym lepiej trawić i usuwać toksyny z organizmu. Bez błonnika w pożywieniu możemy mieć trudności trawienne, zaparcia, wzdęcia, a także stracić dobrą cerę. Błonnik znajdziemy w szeregu produktów, zwłaszcza w razowym pieczywie, mące, ryżu, makaronie i kaszy, a także w roślinach strączkowych, jak fasola, groch, bób, groszek. Pełne błonnika okazują się tez wszystkie inne warzywa oraz owoce, zwłaszcza zaś kiwi i marchewka oraz jabłka. Można tez spożywać błonnik w tabletkach, zwłaszcza wtedy gdy nasz organizm ma trudności trawienne i gdy słabo przyswaja błonnik z pożywienia. Błonnik w tabletkach można znaleźć w każdej aptece i drogerii. Należy też pamiętać, ze spożywanie cukru białego i konserwantów utrudnia działanie błonnikowi.

Witaj no moim serwisie poświęconym w całości medycynie! Mam nadzieję, że podobają Ci się wpisy jakie tutaj zamieszczam wszystkie oparte są o moją wiedzę i doświadczenie zawodowe. Zapraszam do czytania i komentowania !

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: